søndag 27. juni 2010

Noen dager er bedre enn andre

Har egentlig hatt noen forholdsvis gode dager siden sist, selv om jeg våkner tidlig om morgenen med vondt. Heldigvis går det over litt utpå dagen en del dager. I løpet av disse dagene har jeg minsket på inntaket av kaffe og samtidig drukket mer vann. Det siste drøye halvåret har jeg drukket lite vann, rett og slett fordi at med mindre væske inn kommer mindre væske ut, men nå er jeg på riktig vei igjen.

Har sluttet å spise min daglige banan og prøver nå med honningmelon, som skal være trygt. Vet at jeg har behov for noe innimellom måltidene og da er frukt greit, men mulighetene der er begrensede. Har begynt å knaske rå gulrøtter innimellom, og fant i uka ut at det fungerer mye bedre når jeg deler de opp i stenger.

I dag fikk jeg plutselig vondt i forbindelse med middagen og lurer selvfølgelig på hvorfor. Spiste hjemmelaget ertesuppe med gryn, stangselleri og røkt fleskekjøtt i og så poteter, grønnsaker, saus og røkt fleskekjøtt. Muligens kan kjøttet være årsaken.


I have had some good days, even though I wake up early in the morning in pain. Fortunately it gets better during the day some days. During these days have I reduced the amount of coffee I’m drinking and also been drinking more water. Since last autumn have I been drinking less water than I should, because with less water in comes less water out, but now I’m on a good track again.

Have stopped eating my daily banana and are now trying honey melon, which should be safe. I know that I need to eat something in between and a fruit is easy to grab, but there are a lot of fruit that I should avoid. Have started to have carrots in between, and if I cut them up its much easier to eat.

Today I suddenly got a flare while having dinner and of course I wonder why. Had homemade pea soup with grain, celery and smoked pork meat and I also had potatoes, vegetables, sauce and smoked pork meat. Maybe is it the meat that made me ill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar