mandag 21. juni 2010

Planlegging av diett

Jeg liker å planlegge ting godt og det vil jeg gjøre når jeg skal gå på diett også. Foreløpig tenker jeg meg det hele slik:
1. Trappe ned på bruk av kaffe
2. Streng diett i 2-4 uker
3. Systematisk introdusering av de problematiske matvarer jeg i dag bruker mye av.
4. Introdusering av andre problematiske matvarer etterhvert.

Målet er å komme fram til om det er noen matvarer jeg blir dårligere av, annet enn tranebærjuice.

Jeg har startet med punkt 1, og har valgt å gjøre det ved å bare drikke kaffe om morgenen. På den måten holder jeg fast ved den ene kaffekoppen om dagen som er en fast del av mine daglige rutiner. Jeg vet at jeg vil møte noen utfordringer i forbindelse med jobben og for å takle de, må jeg finne et godt svar på en alternativ drikke - muligens vil jeg høflig takke nei til kaffe, men be om en kopp med varmt vann i stedet. Morgenkaffen vil jeg trappe ned på, det vil si drikke mindre og mindre. Jeg har tidligere prøvd å kutte ut kaffen helt og da fikk jeg hodepine. Det vil jeg nå prøve å unngå.

Jeg har også begynt med å finne ut av hva som kan brukes i ukesmenyen av trygge matvarer. Så langt ser dette overkommelig ut, men vi får se når jeg kommer så langt som til å sette opp middagene. Her er det noen utfordringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar