torsdag 16. april 2015

To år siden sist

Det går lengre og lengre tid mellom hver gang jeg skriver her, og nå har det gått hele to år siden siste rapport om livet med IC.
Årsaken er rett og slett at det går utrolig bra.
Nei, alle dager er ikke smertefrie, men det er sjelden nødvendig med mer enn 1-2 smertestillende samme dag og det kan gå mer enn en uke mellom hver gang det er behov for smertestillende.
Nei, jeg sover ikke hele natten hver natt, og det hender jeg må stå opp grytidlig på grunn av smerter. Heldigvis gir de seg ofte når jeg har stått opp og vært oppe litt.
Ja, jeg er normalt på do langt flere ganger i løpet av en dag enn hva som er normalt for folk flest - men det er til å leve med.
Ullmamelukkene har jeg akkurat sluttet å bruke, for denne sesongen.

Heldigvis klarer jeg meg godt så lenge jeg er forsiktig med noen matvarer. Løk byttes ut med vårløk og jeg holder meg til kaffe med lavt syreinnhold. Yoghurt har jeg knapt smakt de siste par årene. Frukt er jeg forsiktig med, med unntak av banan og honningmelon, som begge går helt fint. Blåbærsyltetøy spises daglig, mens jeg er forsiktig med andre bær.

Jeg vet at jeg på mange måter har vært heldig i forhold til mange andre med IC. Samtidig tenker jeg at det er viktig å dele også slike positive historier og vise at det går an å leve godt med denne sykdommen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar