torsdag 2. september 2010

Vossakorv

Vossakorv er godt og jeg gleder meg hver gang jeg finner det i butikken, hvilken ikke er så ofte, her på Østlandet. I sommer kom jeg over det og denne uka er de spist, med god hjemmelaget potetstappe, gulrøtter og brokkoli til. Det ble rester fra middagen første dagen, så jeg spiste resten dagen etter.
Resultatet var vondt i blære og rygg og hyppig vannlating dagene etter.
Jeg er rimelig sikker på at det ikke bare kom av vossakorven, men også av at tempoet denne uka har vært høyt. Har tre travle dager bak meg og tre dager med smerter og mange dobesøk. Nå har alt roet seg.
Tror altså at denne gangen er det en kombinasjon av mat og aktivitetsnivå (stressnivå).
Jaja, nå skal jeg passe godt på dietten noen dager, så i hvert fall den biten er i balanse.

Vossakorv (a spesial sausage) is really tasty and I am always excited when I find it in the grocery store, which isn't so often around here, since it's a spesiality from another part of Norway. Some weeks ago I found it and this week we had it for dinner, with mashed potatoe, carrots and broccoli. The leftover I had the day after.
The result was a bad bladder and frequent urination the days after.
I'm sure of that this isn't the only reason, because this has been a week with alot to. Now I can see back on three long days and three days with pain and alot of visits to the toilet. Now has everything calmed down. I think that it this time has been a combination of food and activity (stress).
The next days am I going to follow the diet strictly, so that part will be in balance.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar