lørdag 2. oktober 2010

En god uke totalt sett

Den siste uka har stort sett vært god, selv om jeg de fleste nettene våkner en gang mellom fem og halv sju og må på do. I den forbindelse har jeg som oftest også smerter. En natt har jeg vært oppe to ganger og jeg har lurt på hvorfor. Det eneste jeg spiste dagen før, som ikke var testet ut tidligere var kanel. Samtidig var det ikke noen store mengder, men jeg noterer meg det og skal følge med neste gang jeg spiser kanel.
Ellers har jeg begynt å teste litt forskjellig.
Torsdag og fredag har jeg spist yoplait med blåbær til mellommåltid på ettermiddagen. Dette har gått helt fint og jeg har så langt ikke merket noe av det.
Fredag hadde jeg litt bringebærsyltetøy på brødskiva både til frokost og kvelds også det uten noen reaksjoner. I går, fredag, hadde vi taco til middag. Natt til i dag var jeg ikke oppe før rundt halv sju og er i grunnen fin nå.
Dette er gledelig og godt å se at det er mulig å utvide oversikten over mat jeg kan spise uten å reagere på. Har tidligere spist noe kryddersalami uten at jeg kan si at jeg har reagert på det. Når jeg også tar med de pizzaene jeg har spist de siste månedene uten å reagere på, ser jeg at sterke krydder generelt ikke ser ut til å være noe problem.

Trening har det også blitt siste uka og fortsatt er det helt klart at sykling er en god form for trening. Den gir ingen ubehagelige opplevelser underveis med dobesøk og ingen økt smerte. En bieffekt som jeg regner med kommer av at jeg i forbindelse med trening drikker mer, er at jeg flyr noe ekstra på do i etterkant.


The last week has been a good week all over, even though I have been up once every night. Every time I'm up during the night I have pain in my bladder and back. One night I had more pain and was  up twice, the only thing I know that I have been eating that day thats not on my safe list is cinnamon.
During the last days have I been trying out more food. I have had yoplait with blueberry, rasberry jam and taco without any problems.
This is really good and I'm very satisfied that I can expand the list over food that I can eat without any reactions. I have had some spicy salami earlier without any reaction and I have been eating some pizza without any problem, so I think that hot spices are not a problem for me.

I can see that cycling is a good form of training for me. It doesn't give me any problems during the session, not to I have to go to the bathroom and I have no extra pain.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar