onsdag 13. oktober 2010

Tilbake til start / Back to start

Ja, jeg har litt den opplevelsen om dagen. Etter å ha sluppet opp mer og mer og de siste ukene prøvd meg på blant annet yoghurt og brød med surdeig, i tillegg til en del annet og stadig mindre restriktiv, har smertene igjen blitt mer eller mindre konstante. Ikke nødvendigvis så kraftige, men litt murring hele tiden, i blære, siden og ryggen. Så mandag morgen startet jeg litt på nytt. Tilbake til det jeg vet går bra. I løpet av under to døgn følte jeg meg mye bedre og hadde mindre vondt.
I går kveld avsluttet jeg dagen med å ta et kakestykke og en av ingrediensene var sterk pulverkaffe. Symptomene lot ikke vente på seg, i løpet av noen timer kom smertene og jeg måtte opp et par ganger i natt.
Forsåvidt greit å merke disse tingene. Jeg er glad for at det skal kort tid til med riktig mat før jeg merker forbedring, for jeg vet at andre med samme sykdom kan kjenne på slike symptomer i lang tid.
I tiden framover blir det igjen forsiktig prøving i kontrollerte former.

Yes, I feel like that for the moment. After that I have been less and less careful and have eaten more and more unsafe food, have the pain again become more or less constant. Not necesserily very bad, but a little bit all the time, in the bladder, the side and the back. So monday morning I started all over. Back to safe food. In less than two days I became much better.
Yesterday evening I had a bit of a cake and one of the ingredients were strong instant coffee. The flare didn't wait, in just some hours the pain was back and I had to go to the bathroom a couple of times during the night. In one way it's OK to make such an experience. I'm glad that it takes only short time with safe food before I'm feelen much better, because I know that other with the same diagnoses can have problems for a long time.
Now I plan to be careful and again try out food under more controlled condtions.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar