mandag 4. oktober 2010

Fårikål hører høsten til

I helga har fårikål stått på menyen her i huset. Etter at jeg for halvannen uke traff noen andre med IC/PBS og ei av dem fortalte om sin opplevelse med årets fårikålmiddag har jeg vært skeptisk. Allikevel er fårikål noe som for meg hører høsten til og jeg har lengtet etter både lukten og smaken i ukesvis. Så lørdag ble den kokt og spist til middag. Det ble en ekstra tur opp i løpet av natten og litt vondt utover dagen. I går var middagen den samme og noen ekstra dobesøk ble det utover ettermiddagen. I natt har jeg bare vært oppe en gang, men litt ekstra vondt hadde jeg i natt og har fortsatt. Til tross for det så er det ikke mer enn jeg kan leve med, for å få nyte en deilig middag med fårikål.


This weekend have we had mutton stew for dinner. Since I met some others eith IC/PBS halfaweek ago and one of them told me about what happend her when she had mutton stew I was a little sceptical. But mutton stew are something that belong to the fall for me and I have been longing for both the smell and the taste the last weeks. Saturday I had it for dinner. During the night til Sunday I had to go up one more time than usual and I had a bit pain, but no big flair. Yesterday we had it again for dinner and I had to go to the bathroom some extra times the next hours. Today I have some pain again. Despite that it's not more than I can live with, just to enjoy the taste of   a delicious dinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar