tirsdag 15. mars 2011

Løk

Jeg har ikke laget mat med løk det siste halvåret. Har brukt noe purreløk og vårløk og det har gått fint. Sist helg fant jeg ut at det var et godt tidspunkt å ta fram en stek som lå i fryseren. Kokeboka kom også fram og jeg fant en oppskrift på grytestekt stek med løk, gulrøtter og sirup. Det var ikke mindre enn to løker som ble delt opp og lagt i gryta.
Steken serverte jeg med gratinerte poteter (der har jeg fjernet løken fra oppskriften) og løken som hadde kokt med i gryta, gulrøtter og sjyen. Nydelig middag! Dessverre var det ikke så hyggelig noen timer senere. I løpet av natten fikk jeg vondt i blære, siden og ryggen. Søndag morgen kom tidlig. Middagen på søndag var rester fra lørdag og det samme gjentok seg, bare at smertene kom allerede på kvelden, siden middagen ble spist tidligere den dagen.
Mandag fikk mannen i huset spise de siste restene alene. Jeg holdt meg unna løken og hadde mindre smerter igjen. Nå lurer jeg på hva jeg skal servere løk til igjen. Må teste dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar